Jarmila Balážová

Od roku 2017 je absolventkou magisterského studia Janáčkové akademie múzických umění v Brně, ve třídě Doc.Mgr.art Marty Beňačkové. V rámci projektu komorní opery ztvárnila rolu Lapáka z opery Příhody lišky Bystroušky od Leoše Janáčka, postavu Matky z jednoaktové opery Slzy Nože od Bohuslava Martinů, roli Altistky v opeře Impresário v koncích od Domenica Cimarosu a postavu třetí Dámy z opery Kouzelná flétna od Wolfganga Amadea Mozarta. 


Půlroční studijní pobyt absolvovala v roku 2015 také na Varšavské Akademii Fryderyka Chopina ve třídě profesorky Ewy Iżykowské. Na Mezinárodní pěvecké soutěži Imricha Godina IUVENTUS CANTI ve Vráblích získala v roku 2015 interpretační cenu Bachovy společnosti na Slovensku a v roku 2016 Čestné uznání ve své kategorií. 


Pravidelně spolupracuje s uznávanými slovenskými soubory barokní hudby jako jsou Il Cuore barocco, Solamente naturali či Musica Aeterna. Ve spolupráci se souborem Musica Aeterna se v červnu 2018 představila v roli Marca Antonia z opery Marc'Antonio e Cleopatra od J.A. Hasseho. Od roku 2017 spolupracuje a podílí se na projektech uměleckých souborů: Opery Diversy, Brno Contemporary Orchestra, Czech Virtuosi orchestra, International Choir Academy Lübeck, L'Armonia Terrena. V projektu souboru Opera Diversa, se na jevišti objevila v titulní roli spisovatelky Boženy Němcové v opeře Jsem Kněžna bláznů od současné autorky Lenky Noty. V rámci festivalu Pražské jaro 2018 byla přizvána jako speciální host Kateřiny Kněžíkové na koncertu ZUŠ Open v Praze. Příležitost také dostala jako spoluúčinkující písňového recitálu Adama Plachetky v Litomyšli v rámci festivalu Smetanova Litomyšl 2018. Při své umělecké činnosti spolupracovala s dirigenty: Ondřejem Olosem, Zdeňkem Klaudou, Jakubem Kleckerem, Robertem Kružíkem, Pavlem Šnajdrem, Rolfem Beckem, Pavlem Tužinským, Gabrielou Tardonovou, Tomášem Braunerem, či Mariánem Vachem. 


Absolvovala také řadu mistrovských interpretačních pěveckých kurzů pod vedením umělců: Adama Plachetky, Kateřiny Kněžíkové, Markéty Cukrové v Litni, Kateřiny Beranové ve Valticích, Dagmar Peckové v Chrudimi a Margreet Honig v Polsku. 


 V prosinci 2018 debutovala v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, kde se představila ve dvou rolích Triptychu Giacoma Pucciniho. V roku 2019 ji vedle bohaté koncertní činnosti, čekají také tři další produkce ve Státní opeře v Banské Bystrici na Slovensku.