Profily umělců

Eduard Šístek - violoncello

Eduard Šístek se narodil v roce 1992 v Praze. Studoval na Pražské konzervatoři u J. Kulhana, na HAMU u M. Ericssona a na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni u Reinharda Latzka. Absolvoval mistrovské kurzy v Čechách (M. Fukačová, J. Bárta, M. Kaňka) a v zahraničí (P. Bruns, M. Kliegel, L. Claret, R. Latzko ad.).

Zúčastnil se řady národních a mezinárodních soutěží, ze kterých si odnesl četná ocenění. Čtyřikrát za sebou zvítězil na mezinárodní violoncellové soutěži v rakouském Liezenu. Stal se absolutním vítězem soutěže Prague Junior Note, vítězem soutěží o stipendium společnosti YAMAHA a Talents for Europe. Obdržel Cenu Olega Podgorného pro nejúspěšnějšího nejmladšího českého účastníka soutěže Pražské jaro 2012. Na Soutěži Nadace B. Martinů získal 2. cenu a na Mezinárodní soutěži L. Janáčka v Brně 3. cenu. Z mezinárodní hudební soutěže Beethovenův Hradec 2018 si odvezl 3. cenu a Cenu matice slezské.

V rámci programu "New Masters on tour 2015" byl vybrán pro účinkování v sérii komorních koncertů v Concertgebouw.

Vystoupil na festivalu Pražské jaro, na Mezinárodním hudebním festivalu F. Chopina, na festivalu Třeboňská nocturna, v rámci cyklu koncertů Studio Live Českého rozhlasu a Českého spolku pro komorní hudbu. Koncertoval v Holandsku, na Slovensku, v Německu a Izraeli.

Od sezóny 2016/2017 byl zařazen na Listinu mladých umělců Českého hudebního fondu.

Jako sólista vystoupil s Mladoboleslavským komorním orchestrem, Státním komorním orchestrem Žilina, Czech Virtuosi, Komorní filharmonií Pardubice, Moravskou filharmonií Olomouc, Severočeskou filharmonií Teplice.

Spolupracoval s dirigenty O. Kukalem, J. Zbavitelem, M. Šedivým, L. Svárovským, T. Braunerem, M. Štilcem, ad.

Od roku 2011 je stálým členem České filharmonie. V lednu 2017 spolu s kolegy Václavem Petrem a Ivanem Vokáčem provedl Pendereckého Concerto Grosso pro tři violoncella s Českou filharmonií pod taktovkou šéfdirigenta Jiřího Bělohlávka.

Natočil řadu sólových i komorních skladeb pro Český rozhlas, mezi nimi Chačaturjanův Koncert e moll se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu pod taktovkou T. Braunera

Eva Benett - soprán

Česká sopranistka Eva Benett vystudovala klasický zpěv na Janáčkově akademii múzických umění v Brně, pod vedením Marty Beňačkové. Absolvovala rolí Zuzanky z opery Figarova svatba (W. A. Mozart).V rámci studia absolvovala stáž na salzburském Mozarteu u prof. Marty Sharp. Další vzdělání získala na Conservatorio di Verona v Itálii u Cristiny Miatello, kde se věnovala studiu interpretace italské a francouzské barokní hudby.

Intenzivně se věnuje především koncertní činnosti v České republice i v zahraničí. Vystupuje v sólových recitálech s doprovodem loutny ( hudba 17-18. stol.) a harfy ( hudba 19.-20. stol.) Jako sólistka pravidelně spolupracuje se souborem Musica Florea, L´Armonia Terrena, Hofmusici nebo Czech virtuosi. Dále spolupracovala například se Státní filharmonií Košice a Filharmonií Pardubice a Národním divadlem Praha. V roce 2018 natočila s ansáblem Musica Florea CD s hudbou českého autora Jana Anselma Fridricha. V roce 2012 natočila pro nahrávací společnost Navona Records s Filharmonií Olomouc pod vedením Petera Vronského album s hudbou Sergia Cervettiho NAZCA. 

V roce 2016 natočila pro Braunensis Art album písní Jakuba Jana Ryby. Mezi její domény patří především koloraturní obor v oratorní, kantátové a operní tvorbě baroka a klasicismu, jakož i písňová tvorba napříč staletími. Pro své mimořádné hlasové schopnosti je také vyhledávanou interpretkou pro netradiční projekty spojené například s filmovou hudbou.

Markéta Böhmová - soprán

Narodila se v Brně do hudební rodiny, začínala ve sboru Kantiléna a poté účinkovala v mnoha představeních Národního divadla Brno jako členka Dětského sboru Brno nejen v tuzemsku, ale i na mnohých zahraničních scénách (Rakousko, Anglie, Japonsko).

Během svého studia na Pedagogické fakultě MU v Brně několikrát úspěšně reprezentovala školu na pěveckých soutěžích a v roce 2014 pokračovala ve svém studiu i v zahraničí na státním konzervatoriu v italském Campobassu pod vedením profesorky Aldy Caiello. V témže roce se zúčastnilaMezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech, kde obdržela dvě zvláštní ceny za interpretaci.
V roce 2016 debutovala jako Servilia v novém nastudování Mozartovy opery La clemenza di Tito v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě. Od tohoto roku je také stálou členkou souboru Czech ensemble baroque pod vedením R. Válka, který se zabývá autentickou interpretací staré hudby. S tímto souborem nastudovala již mnoho titulů, např. Gluck: Orfeo, Händel: Alexander's Feast, Saul, Mozart: Mass c minor, Bach: Mass b minor, Magnificat, atd.).
V prosinci 2017 debutovala v Janáčkově opeře Její Pastorkyňa v Národním divadle v Praze a v květnu 2018 vystoupila v koncertním provedení Mozartovy opery La clemenza di Tito ve Stavovském divadle pod vedením dirigenta Marca Minkowského, v srpnu se pak představila v roli Eleny v Gluckově opeře Paride a Elena v rámci festivalu Zlatá pecka v Chrudimi.
V roce 2018 také úspěšně zakončila svá magisterská studia a již pravidelně spolupracuje s mnoha orchestry - (AKAMUS, L'armonia Terrena, Česká filharmonie, Czech virtuosi, Filharmonie Brno, Zlínská filharmonie, atd.) a dirigenty (M. Minkowski, A. Liebreich, J. Kyzlink, Z. Klauda, J. Klecker, R. Kružík, M. de Rose, apod.)
Zúčastnila se mnoha kurzů a soutěží, např. masterclass s barokní ikonou Emmou Kirkby nebo souborem King Singersa taktéž několika kurzů Kateřiny & Adama Plachetkových. V srpnu 2018 se z více jak dvě stě účastníků dostala až do finále prestižní pěvecké soutěže Cesti competition v Innsbrucku.
Již čtvrtým rokem působí jako sólistka Nového operetního studia v Brně, spoluzaložila hudební trio Boutique de musique a poslední dva roky je součástí Street choiru v projektu Vojtěcha Dyka Bernstein: Mass.
V letošním roce se představí v roli Ilii v Mozartově opeřeIdomeneo (Divadlo J. K. Tyla, Plzeň) a v říjnu jako První žínkave Dvořákově Rusalce (NDM Ostrava).

Lucie Hilscherová - mezzosoprán

 Rodačka z Hranic na Moravě. Absolvovala sólový zpěv (pod vedením Romany Feiferlíkové), psychologii a hudební výchovu na Pedagogické fakultě Západočeské univerzity v Plzni. Zpěv studovala také u Ursuly Schönhals na filozofické fakultě Technické univerzity v Chemnitz. Absolvovala pěvecké kurzy u Helen Donath, Hedwig Fassbender, Gabriely Beňačkové, Dagmar Peckové, Zlatice Livorové, Marty Infante. 

Je laureátkou pěveckých soutěží Cantilena Bayreuth, Musica Sacra Competiton v Římě a Mezinárodní pěvecká soutěž Antonína Dvořáka v Karlových Varech ad.

Hostuje v Národním divadle v Praze, Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, Divadle J. K. Tyla v Plzni, Slezském divadle v Opavě, Státním divadle v Košicích a Nationaltheater Mannheim (Quickly ve Falstaffovi, Panna Róza v Tajemství, Matka Marie v Dialozích Karmelitek, Emilie v Otellovi, Marta v Jolantě, Marcellina ve Figarově svatbě, Berta v Lazebníku sevillském, Háta v Prodané nevěstě ad.). Spolupracuje s Ensemblem Opera Diversa a Komorní operou Praha.

Patří mezi vyhledávané koncertní pěvkyně. Její široký oratorní repertoár zahrnuje altové party např. v Bachově Mši h-moll a Vánočním oratoriu, Händelově Mesiáši, Beethovenově 9. symfonii a Misse solemnis, Rossiniho Stabat Mater, Dvořákově Stabat Mater a Requiem nebo Mahlerově 2. symfonii a Písni o zemi nebo Verdiho Requiem.

Pod taktovkou Libora Peška, Jiřího Bělohlávka, Helmutha Rillinga, Davida Porcelijna, Kaspara Zehndera, Andrease Sebastiana Weisera, Leoše Svárovského, Petra Vronského nebo Petra Fialy spolupracovala s BBC Symphony Orchestra, Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, Radio-Sinfonieorchester Stuttgart des SWR, Bach-Collegiem Stuttgart, Poznaňskou filharmonií, PKF-Prague Philharmonia, Českým národním symfonickým orchestrem, Collegiem 1704, Filharmonií Brno, Janáčkovou filharmonií Ostrava nebo Filharmonií Hradec Králové.

Účinkovala např. na festivalech Musikfest Stuttgart, Beethovenfest Bonn, Pražské jaro, Velikonoční festival duchovní hudby Brno, Smetanova Litomyšl a MHF Petra Dvorského. 

Jarmila Balážová - mezzosoprán

 Roku 2011 absolvovala Konzervatoř v Bratislavě. V rámci komorní opery konzervatoře ztvárnila postavu Arsamena v opeře Xerxes od G.F Händla a postavu Marty z opery Jolanta od P.I.Čajkovského. Od roku 2017 je absolventkou magisterského studia Janáčkové akademie múzických umění v Brně, ve třídě Doc.Mgr.art Marty Beňačkové. V rámci projektu komorní opery ztvárnila rolu Lapáka z opery Příhody lišky Bystroušky od Leoše Janáčka, postavu Matky z jednoaktové opery Slzy Nože od Bohuslava Martinů, roli Altistky v opeře Impresário v koncích od Domenica Cimarosu a postavu třetí Dámy z opery Kouzelná flétna od Wolfganga Amadea Mozarta. 

Půlroční studijní pobyt absolvovala v roku 2015 také na Varšavské Akademii Fryderyka Chopina ve třídě profesorky Ewy Iżykowské. Na Mezinárodní pěvecké soutěži Imricha Godina IUVENTUS CANTI ve Vráblích získala v roku 2015 interpretační cenu Bachovy společnosti na Slovensku a v roku 2016 Čestné uznání ve své kategorií. 

Pravidelně spolupracuje s uznávanými slovenskými soubory barokní hudby jako jsou Il Cuore barocco, Solamente naturali či Musica Aeterna. Ve spolupráci se souborem Musica Aeterna se v červnu 2018 představila v roli Marca Antonia z opery Marc'Antonio e Cleopatra od J.A. Hasseho. Od roku 2017 spolupracuje a podílí se na projektech uměleckých souborů: Opery Diversy, Brno Contemporary Orchestra, Czech Virtuosi orchestra, International Choir Academy Lübeck, L'Armonia Terrena. V projektu souboru Opera Diversa, se na jevišti objevila v titulní roli spisovatelky Boženy Němcové v opeře Jsem Kněžna bláznů od současné autorky Lenky Noty. V rámci festivalu Pražské jaro 2018 byla přizvána jako speciální host Kateřiny Kněžíkové na koncertu ZUŠ Open v Praze. Příležitost také dostala jako spoluúčinkující písňového recitálu Adama Plachetky v Litomyšli v rámci festivalu Smetanova Litomyšl 2018. Při své umělecké činnosti spolupracovala s dirigenty: Ondřejem Olosem, Zdeňkem Klaudou, Jakubem Kleckerem, Robertem Kružíkem, Pavlem Šnajdrem, Rolfem Beckem, Pavlem Tužinským, Gabrielou Tardonovou, Tomášem Braunerem, či Mariánem Vachem. 

Absolvovala také řadu mistrovských interpretačních pěveckých kurzů pod vedením umělců: Adama Plachetky, Kateřiny Kněžíkové, Markéty Cukrové v Litni, Kateřiny Beranové ve Valticích, Dagmar Peckové v Chrudimi a Margreet Honig v Polsku. 

 V prosinci 2018 debutovala v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, kde se představila ve dvou rolích Triptychu Giacoma Pucciniho. V roku 2019 ji vedle bohaté koncertní činnosti, čekají také tři další produkce ve Státní opeře v Banské Bystrici na Slovensku.

Jakub Koś - tenor

Studoval 4 roky obor Klasický zpěv na Pražské konzervatoři ve třídě p. Valentina Prolata, nyní pokračuje ve svých studiích na AMU ve třídě prof. Ivana Kusnjera. Od roku 2002 zpíval v chlapeckém sboru katedrály sv. Víta Pueri Cantate, poté v litoměřickém sboru Páni Kluci. Účastnil se masterclass s renomovaným italským tenoristou a pedagogem maestrem Antoniem Carangelem, který vede svoji vlastní pěveckou školu ve Vídni. Absolvoval Akademii sborový zpěv v Pražském filharmonickém sboru, s PFS dále spolupracuje externě, účastnil se s nimi letního festivalu v rakouském Bregenz. Od roku 2013 externě vystupuje ve sboru Státní opery a ND. Na Pražské konzervatoři ztvárnil roli Camilla de Roussillon v operetě Veselá vdova od Franze Lehára a roli Amora v barokní opeře Psyché od J. B. Lullyho. Na PK také zpíval koncertně tenorové sólo v Te Deum od A. Rejchy s orchestrem Pražské konzervatoře pod vedením Miriam Němcové. 

V roce 2016 se v roli kominíka Clema podílel na provedení dětské opery Kominíček od Benjamina Brittena se souborem Dětská opera Praha na scéně Státní opery pod vedením Jana Chalupeckého.

Václav Jeřábek -  bas

Václav Jeřábek je rodák z Třešťe, kde také navštěvoval ZUŠ (hra na flétnu, trubku a klavír) a dětský pěvecký sbor. Právě zde tedy získal první hudební vzděláni. Od roku 2006 nastoupil jako basista V Pěveckém sboru Masarykovy univerzity v Brně. Dále od roku 2008 se stává pravidelným učastníkem Letní školy barokní hudby souboru Czech ensemble baroque a postupně studuje ve sborové a ansámblové třídě pod vedením Eduarda Tomaštíka a v sólové tříde vedené Jean-Francois Lombardem. V roce 2013 absolvuje také pěveckou Masterclass Adama Plachetky. 

Brzy se začíná věnovat staré hudbě také profesionálně a pravidelně spolupracuje zejména se soubory Czech ensemble baroque (Roman Válek) Ensemble Inegal (Adam Viktora) se kterými absolvoval mnoho koncertu a zahraničních zájezdů. V letech 2009 - 2011 byl členem operního sboru Janáčkova divadla v Brně a dále od roku 2011 doposud spolupracuje s Českým filharmonickým sborem Brno. V roce 2016 se umístil na 3. místě v interpretační soutěži na kurzech Letní školy barokní hudby v Holešově. Pěvecky se dále vzdělával u Zdeňka Plecha a Jiřího M. Prochazky.

Jaroslav Patočka - bas

Rodák z Liberce Jaroslav Patočka původně studoval hru na violoncello. Zpěv studoval u předního sólisty Národního divadla v Praze, národního umělce a držitele ceny Grammy Václava Zítka. Později absolvoval Pardubickou konzervatoř ve třídě prof. Václava Zítka a prof. Mgr. Miloslava Stříteského. Zúčastnil se několika mistrovských pěveckých kursů. V současné době také spolupracuje s renomovaným italským operním tenoristou a pedagogem Antoniem Carangelem. Sólově debutoval v roli Banca (G. Verdi-Macbeth) v divadle F.X. Šaldy Liberec. Nastudoval mnoho operních i operetních rolí např.: Kecal (Prodaná nevěsta), Chrudoš (Libuše), Banco (Macbeth), Sparafucile (Rigoletto), Egyptský král (Aida), Alidoro (La Cenerentola), Kuno (Čarostřelec) a další.

Vystupuje nejen v České republice, ale také ve státech Evropy. Koncertní turné jej také zavedlo např. do Izraele, Libanonu či Jižní Koreje. Věnuje se také koncertní činnosti s mnoha českými i zahraničními orchestry a sbory. (např. Filharmonie Hradec Králové, Komorní filharmonie Pardubice, Filharmonie Bohuslava Martinů, Karlovarský symfonický orchestr, Filharmonia Dolnośląska, Pražský komorní sbor, Český filharmonický sbor Brno a další). Jeho repertoár obsahuje kromě operní také oratorní a písňovou tvorbu.

Jana Semerádová - flétna (Collegium Marianum)

Flétnistka Jana Semerádová je absolventkou Pražské konzervatoře, Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (Teorie a provozovací praxe staré hudby) a Královské konzervatoře v Den Haagu (ve třídě Wilberta Hazelzeta). Je laureátkou mezinárodních soutěží v Magdeburku a Mnichově.

Jana Semerádová je uměleckou vedoucí souboru Collegium Marianum, dramaturgem koncertního cyklu Barokní podvečery a mezinárodního festivalu Letní slavnosti staré hudby. Věnuje se intenzivní badatelské činnosti v českých a zahraničních archivech a studiu barokní gestiky, deklamace a tance. Své nevšední dramaturgie nezřídka staví na propojení hudebního a dramatického umění, které zasazuje do autentického prostředí pražských barokních sálů. Pod jejím vedením Collegium Marianum každoročně uvádí několik novodobých premiér. Na svém kontě má řadu CD, nahrávky se souborem Collegium Marianum jsou výrazně zastoupené v úspěšné řadě "Hudba Prahy 18. století" u vydavatelství Supraphon, pro něž nahrála i své profilové CD "Solo for the King". Pravidelně též nahrává pro Český rozhlas a vystupuje v České televizi.

Jana Semerádová vystupuje na významných evropských pódiích (např. Bachfest Leipzig, Mitte Europa, Musikfestspiele Potsdam, Centre de Musique Baroque de Versailles, Festival de Sablé, Innsbrucker Festwochen, Pražské jaro, Tage Alter Musik Regensburg, Vantaa Baroque, Konzerthaus ve Vídni a Berlíně, Palau de Música Barcelona), jako sólistka spolupracovala s Magdalenou Koženou, Sergiem Azzolinim, Enricem Onofrim a pravidelně účinkuje se soubory Akademie für Alte Musik Berlin, Wrocławska Orkiestra Barokowa, Batzdorfer Hofkapelle, Ars Antiqua Austria nebo modern_times1800.

Škampovo kvarteto

Škampovo kvarteto odstartovalo svou strmou uměleckou dráhu v březnu roku 1989 na pražské AMU pod vedením profesorů Antonína Kohouta a Milana Škampy, členů legendárního Smetanova kvarteta, a velice rychle zdomácnělo na našich a zahraničních pódiích. K tomu jim pomohly i studijní pobyty na Scuola di Musica di Fiesole u Pierro Farulliho z Quartetto Italiano, u pianisty Malcolma Fragera, u členů Amadeus Quartet, Waltera Levina z Quartet LaSalle, a další.

Po obdržení několika cen na mezinárodních soutěžích komorní hudby získali první cenu v prestižní světové soutěži Charlese Hennena v holandském Heerlenu. V roce 1992 kvarteto získalo zvláštní cenu Českého komorního spolku, o rok později následovalo velmi úspěšné vystoupení v londýnské Wigmore Hall, za něž obdrželo cenu Královské filharmonické společnosti Best Debut 1993. V říjnu následujícího roku se pak soubor stal vůbec prvním rezidenčním kvartetem v historii Wigmore Hall, kde v letech 1994-1998 odehrál desítky koncertů.

Jaroslav Pelikán - flétna

Jaroslav Pelikán (*1970) byl od dětství členem Kühnova dětského sboru, kde získal vztah k hudbě. Na Pražské konzervatoři studoval hru na flétnu (u Jana Riedlbaucha) a skladbu (u Jindřicha Felda). Ve studiu dále pokračoval na pražské AMU (hra na flétnu u Františka Čecha a Jiřího Válka, skladba u Václava Riedlbaucha a Juraje Filase). V letech 1992-93 působil jako hudebník ve svobodném povolání v Brazílii. Od roku 1996 je prvním flétnistou orchestru pražského Národního divadla. Jako sólista vystupuje s řadou orchestrů, např. s Pražskou komorní filharmonií, Východočeskou filharmonií Pardubice, Talichovým komorním orchestrem, Severočeskou filharmonií Teplice, Karlovarským symfonickým orchestrem a s brazilským Orquestra da camera do Pará. V sólové hře se představil také v Japonsku, Brazílii, Německu, Maďarsku, Francii, Itálii aj. 

S kytaristou Jaroslavem Novákem je členem Jers-dua a společně vydali CD Mlčenlivé příběhy. V roce 2007 byl jako pedagog pozván na mistrovské kurzy pořádané federální univerzitou v Brazílii. V současné době hraje na dřevěnou flétnu německé značky Anton Braun.

Jako skladatel se věnuje především instrumentální hudbě. Můžeme jmenovat např. koncerty pro hoboj (provedený mimo jiné v Tokiu za přítomnosti japonské princezny), flétnu, kytaru a fagot (objednaný pro Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaro 2002), Dechový kvintet, Stabat Mater, Symfonii B dur, Betlémskou mši aj. Pro hobojovou soutěž MHS Pražské jaro 2008 zkomponoval Sonatinu.

Eliška Hejhalová - flétna (Rybův junior)

Od malička projevovala lásku k hudbě, ke které ji mj. vedl dědeček Jaroslav Kopáček - klarinetista a emeritní člen České filharmonie.

V šesti letech začala hrát na zobcovou flétnu, v devíti pak na příčnou flétnu u Jaroslavy Maťákové v Roudnici nad Labem. Dále studovala u profesora Jaroslava Pelikána, 1. flétnisty Národního divadla.

Je laureátkou rozhlasové soutěže Concertino Praga 2017. Obdržela 1. cenu v mezinárodní soutěži Novohradská flétna 2011, je sedminásobnou vítězkou celostátních soutěží základních uměleckých škol v sólové i komorní hře. Obdržela cenu poroty za mimořádný instrumentální výkon v celostátním kole soutěže ZUŠ 2016 v Jindřichově Hradci.

Vystupovala s řadou orchestrů, např. Europera, Komorní orchestr Národního divadla, Smetanovi filharmonici, Západočeský Symfonický orchestr Mariánské Lázně, Bohemian Symphony Orchestra Prague a další. V roce 2016 hrála s Českou filharmonií v pražském Rudolfinu pod taktovkou Jiřího Bělohlávka.

V současné době studuje flétnu ve třídě profesora Maria Mesanyho na Akademii múzických umění v Praze.

Jaroslav Novák - kytara

  • Studia: Gymnázium J. Keplera + Konzervatoř Praha - obor kytara, skladba

  • 2 roky hry na violoncello v 6-ti letech, od sedmé třídy ZŠ se věnuje kytaře a komponování

  • 1984: Zakládá Jers-duo s flétnistou J. Pelikánem, soubor zaměřený na autorskou interpretaci klasické i vlastní tvorby

  • 1993: Jers-duo vydává autorské CD Mlčenlivé příběhy II

  • 1995: Absolvuje na Pražské konzervatoři Koncertem pro el. kytaru a rockový orchestr

  • 1996: stává se laureátem soutěže Young Prague

  • 1996: Komponuje 70-timinutovou Symphony in E

  • 1990 - 2009: Věnuje se příležitostné studiové a koncertní spolupráci s předními orchestry (ND, Státní opera, Fisyo, ČT, ČNSO, SOČR, Virtuosi di Praga, Berg, Agon, Petr Kotík a Ostravská banda, Kom. orch. Nár. divadla ap.), sólisty (J. Dědeček, D. Koller, J. Suchý, Neřež, Raven, P. Milcová) a skupinami (Bona Fide Tango, C+K Vocal, Musica a Tre, ap.)

  • 1998 - dosud: Vyučuje na Pražské konzervatoři

  • 1983 - dosud: Komponuje pro kytaru (koncerty, sonáty, suity, etudy), zhudebňuje moderní českou poezii (cca 250 písní), příležitostně píše hudbu pro divadlo, TV a film

  • 1983 - dosud: píše desítky transkripcí skladeb rozmanitých slohových období a stylů, vesměs s účastí či hlavní úlohou kytary (např. P. Sarasate: Carmen Fantasy, A. Vivaldi: Podzim, Z. Fibich: Lístky do památníku, G. Puccini: Signore, ascolta!, L. Bonfa: Black Orpheus, B. Bacharach: Close ToYou, C. Velasquez: Besame Mucho, G. Gershwin: The Man I Love, ...)

  • 2009: Začíná vystupovat s vlastním autorským programem

  • 2010: Premiéra velké orchestrální suity Ariana v instrumentaci M. Boka      

Jiřina Dvořáková Marešová - varhany

Patří mezi nejzajímavější osobnosti mladé varhanní generace. Vystudovala hru na varhany na Konzervatoři v Praze a Hudební fakultě AMU v Praze pod vedením J. Tůmy. Svá studia si ještě rozšířila na Hochschule für Musik v Hamburku ve třídě W. Zerera, a také doktorským studiem na AMU v Praze.

V roce 2004 se stala jako jediná dívka finalistkou Mezinárodní soutěže ve varhanní improvizaci v rakouském Schläglu a v roce 2006 semifinalistkou interpretační soutěže Pražské jaro.

V současné době pedagogicky působí na AMU v Praze a na Pedagogické fakultě UK v Praze.

Vystupuje na mnoha mezinárodních hudebních festivalech (Smetanova Litomyšl, Festival barokních umění Český Krumlov, ad.) Spolupracuje s vynikajícími sólisty a hudebními tělesy (Collegium Marianum, Musica Florea, ad.) Nahrává pro Český rozhlas a televizi.

Zdeněk Klauda - dirigent

Zdeněk Klauda se od dětství věnoval skladbě, hře na klavír a na flétnu. Soustavné skladatelské školení získal během studia na Hudebním gymnáziu Jana Nerudy pod vedením prof. Miroslava Kubičky, kde zároveň studoval i hru na flétnu u prof. Vladislava Paulíka a klavír u prof. Dináry Souleimannové.

Po absolutoriu gymnázia vyměnil flétnu za taktovku a začal studovat obor dirigování u prof. Hynka Farkače. V roce 2005 dokončil svá studia na pražské Akademii múzických umění. Od té doby je ve stálém angažmá v Národním divadle v Praze (v současné době jako asistent dirigenta a vedoucí hudební přípravy). Jako skladatel publikuje mimo jiné u amerického nakladatelství "Alliance publications, Inc."

V roce 2008 byl přizván k nastudování Dvořákovy Rusalky v rámci festivalu Salzburger Festspiele. Od té doby je pravidelně zván do prestižních evropských operních domů Bayerische Staatsoper Mnichov, Opera Valencia či Opera National de Paris. V roce 2012 se podílel na hudebním nastudování Janáčkových Příhod lišky Bystroušky pro legendární festival v Glyndebourne a v další sezóně pak Mozartovy Figarovy svatby tamtéž.

Ve stejném roce získal 3. cenu na dirigentské soutěži v Rumunsku. Jako asistent spolupracoval mezi jinými s dirigenty, jako jsou Franz Welser-Möst, Kyril Petrenko, Vladimir Jurowski nebo Tomáš Netopil. 

Zbyněk Müller - dirigent

Je již jedenáctou sezónu šéfdirigentem Státní filharmonie Košice a dirigentem opery Národního divadla v Praze.

Hudbě se věnuje od dětství - v šesti letech se začal učit hře na klavír, poté vystudoval pražskou konzervatoř a Akademii múzických umění v Praze v oborech hoboj (F.X.Thuri, J.Mihule) a dirigování (M.Klemens, J.Bělohlávek).

Jako dirigent začal nejprve spolupracovat s Pražskou komorní filharmonií, kde během deseti let dirigoval více než 50 koncertů, a to i na významných hudebních festivalech a prestižních událostech (např. Pražské jaro), několikrát vystoupil i jako sólista a dirigent v jedné osobě. Spolupracuje s většinou českých symfonických těles, v roce 2004 úspěšně debutoval s orchestrem FOK, v roce 2010 pak s Českou filharmonií. V letech 2004/5 byl šéfdirigentem Kladenského symfonického orchestru. Dále hostoval v Maďarsku (Symfonický orchestr Miskolc), Japonsku (orchetr Tohogakuen), Itálii (Filarmonica Marchigiana) a Polsku (Baltská filharmonie Gdańsk, Filharmonia Pomorska Bydgoszcz).

V letech 2001-2002 působil jako asistent šéfdirigenta V. Ashkenazyho v České filharmonii kde poznal práci též mnoha jiných významných dirigentů, jako jsou např. L. Segerstam, C. P. Flor, Z. Mácal, M. Honeck aj.

Rokem 2005 začíná pravidelná spolupráce se Státní filharmonií Košice, kde se počínaje sezónou 2008/9 stává šéfdirigentem. Nastudoval a provedl zde mnoho stěžejních děl světového symfonického repertoáru (Čajkovskij - 4-6.symfonie, Dvořák - 6-9. symfonie, Debussy - Moře, Stravinskij - Pták Ohnivák, Janáček-Taras Bulba, Suk - Asrael, Mahler - 1.symfonie atd.), ale i rozsáhlá díla vokálně-instrumentální (Verdi-Requiem, Mozart-Requiem, Dvořák-Stabat Mater a Requiem, Rossini - Stabat Mater a Petite messe solennelle atd.). Košickou filharmonii řídil i při velmi úspěšných koncertech v Maďarsku a Polsku, na vůbec prvním vystoupení tohoto orchestru na festivalu Pražské jaro 2010) a dále opakovaně na turné v Německu a Číně.

Na pódiu byl Zbyněk Müller jako dirigent partnerem mnoha vynikajícím umělcům (Gidon Kremer, Josef. Suk, J.Lloyd Webber, Isabelle Faust, Sophia Jaffé, Marián Lapšanský, Pavel Šporcl, Eva Urbanová, Sergej Larin, Tomasz Konieczny, aj.).

Jakub Kydlíček - dirigent

Patří k vyhledávaným osobnostem scény staré hudby. Na konzervatoři v Plzni studoval nejprve obory zobcová flétna (J. Braná) a dirigování (J. Štrunc, B. Procházka). Postgraduálně pak studoval u Coriny Marti na prestižním institutu staré hudby Schola cantorum basiliensis (Musik Akademie Basel), kde se specializoval především na hudbu pozdního středověku a rané renesance. Během studií rovněž absolvoval masterclass u řady osobností staré hudby (P. Holtslag, A. Solomon, P. Ayrton, C. van Heerden, B. Honig,...) a dále se vzdělával v oblasti operního dirigování (u prof. G. Ch. Sandmanna). Současně obhájil doktorát (Ph.D.) v oboru Historie.

Záhy po svém absolutoriu se stal pedagogem Pražské konzervatoře, kde vede třídu zobcové flétny. Od roku 2012 je rovněž pověřen uměleckým řízením Barokního orchestru Pražské konzervatoře. S tímto tělesem provedl mj. řadu neznámých opusů barokní literatury, včetně kompletního provedení oratoria Abgesungene Betrachtungen F. A. Míči. Za nahrávku Haendelových předeher získal s BOPK titul laureáta rozhlasové soutěže Concerto Bohemia (2016). Od podzimu 2018 vyučuje zobcovou flétnu na Masarykově univerzitě v Brně.

Na poli staré hudby spolupracuje s předními soubory, jako např. Collegium 1704, Capella Regia, Collegium Marianum, Czech Ensemble Baroque,... se kterými vystoupil na předních evropských scénách (Pražské jaro, Semperoper Dresden, Teatro Arriaga, Grand Theatre de Luxembourg, Salzburger festspiele, Concentus Moraviae,...). Jako lektor je zván k výuce na seminářích a kurzech staré hudby (MLŠSH Valtice, LŠBH Holešov) a je častým hostem porot soutěží ve hře na zobcovou flétnu. V letech 2010-6 působil na konzervatoři v Plzni, kde nastudoval řadu studentských operních projektů (Pergolesi, Martinů, Pauer).

V roce 2009 založil svůj vlajkový soubor CONCERTO AVENTINO a je rovněž zakládajícím členem tria TRE FONTANE. Jako dirigent provedl řadu vrcholně barokních vokálně-instrumentálních opusů: Velikonoční oratorium a Magnificat J. S. Bacha, oratorium Sub olea pacis et palma virtutis a Miserere J. D. Zelenky či The Fairy Queen H. Purcella, Pro festival Smetanova Litomyšl nastudoval české premiéry oper Pygmalion Jeana-Philippa Rameau a Aci, Galatea e Polifemo Geogra Friderica Haendela. V nadcházející sezóně uvede např. Bendovu Ariadnu na Naxu či Plánického Opella ecclesiastica.